środa, 14 maja 2014

Ekspres SodaStream od 20 maja w Polsce


Soda-Club to firma produkująca ekspres do napojów gazowanych SodaStream. Polska jest kolejnym krajem, który ma do niej dołączyć. Tym bardziej, że rynek napojów gazowanych nadal rozwija się u nas dynamicznie. Według firmy badawczej Euromonitor jego wartość w 2012 roku wyniosła ok. 4,5 mld zł. W 2013 roku Polacy wypili 1,88 mld litrów. Euromonitor przewiduje, że w tym roku nastąpi wzrost do 1,89 mld litrów.




Ekspres SodaStream reklamuje Scarlett Johansson

Wygodniej, oszczędniej, ekologiczniej
Ekspres jest niewielkim i estetycznym urządzeniem, pozwalającym w parę chwil przygotować wodę gazowaną lub – w kolejnym kroku - napój smakowy. Do wyprodukowania wody gazowanej można stosować także wodę z kranu, która według Sanepidu oraz stacji uzdatniania wody nadaje się w Polsce do spożycia bez gotowania. Użytkownik dopasowuje samodzielnie poziom nasycenia CO oraz intensywność nuty smakowej. Do wyboru ma obecnie 10 syropów o smakach cieszących się w Polsce największą popularnością. W dodatku oferowane przez producenta syropy mają nawet o 2/3 mniej cukru, niż niektóre dostępne w sklepach kolorowe napoje butelkowe. Jest to argument, który niewątpliwie trafi do rodzin z dziećmi. Rozwiązanie to wprowadza całkowitą zmianę w myśleniu o najlepszych metodach zaspokajania pragnienia. Konsument uniezależnia się od towaru na półkach sklepowych i ma możliwość indywidualnego dopasowania napoju do swoich upodobań.

Z danych firmy wynika, że w 2013 roku - dzięki użytkownikom urządzenia SodaStream - sprzedanych zostało o 4,6 mld puszek napojów gazowanych mniej, niż w roku poprzednim.
Jeden nabój ekspresu SodaStream wystarcza na przygotowanie 60 litrów gazowanego napoju, co stanowi równowartość 60 litrowych butelek lub 170 puszek. Jedna butelka karbonizująca SodaStream może być używana przez 3 lata, a po tym czasie można ją poddać recyklingowi. W tym samym czasie przeciętna polska rodzina zużywa ponad 700 butelek PET lub jeszcze więcej puszek. Użytkowanie ekspresu do napojów gazowanych daje realne korzyści, które przekładają się na ochronę środowiska.
Warto też zwrócić uwagę na ekonomiczny aspekt użytkowania urządzenia SodaStream. Ekspres do napojów gazowanych pozwala bowiem na zaplanowanie dużych oszczędności. Przeciętnie Polak wypija rocznie zawartość ponad 60 butelek PET. Oznacza to, że inwestycja zwraca się przed upływem jednego roku.

Rewolucja w Polsce
Wyłącznym dystrybutorem ekspresów SodaStream w Polsce jest firma NAVO PGD, specjalizująca się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych (w segmentach FMCG, farmaceutycznym oraz AGD). Spółka działa na rynku od 25 lat, zapewniając polskim konsumentom dostęp do produktów 50 światowych marek i współpracując z ponad 17 tysiącami sklepów. Firma Navo jest partnerem SodaStream w Polsce od 2014 roku.







Ceny za urządzenie różnią się w zależności od modelu ekspresu, a zaczynają się od 239 zł. 

Cena syropów smakowych, które wystarczają na przygotowanie do 12 litrów napoju to około 20 zł, natomiast wymana naboju z COto koszt 39 zł. 
 

1 komentarz:

Perspektywy pisze...

Nie słyszałem jeszcze o takim wynalazku. Muszę gdzieś go dorwać i potestować ;)