wtorek, 20 listopada 2012

Wielki finał akcji charytatywnej


Sukces akcji charytatywnej organizowanej przez markę BAGGI Design oraz Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci. W poniedziałek 19 listopada w Rzeszowie odbył się wielki finał akcji charytatywnej organizowanej przez markę BAGGI Design oraz Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci. Dwaj podopieczni rzeszowskiego hospicjum otrzymali wcześniejszy prezent mikołajkowy - odnowiony pokój! Akcję promował Rafał Cieszyński, wraz z żoną Alżbietą Leńską-Cieszyńską. Aktor odwiedził 14-letniego Bartka i 15-miesięcznego Sylwka w ich domu w Wólce Pełkińskiej.

Rafał Cieszyński to aktor młodego pokolenia, znany między innymi z serialu "Ojciec Mateusz". Od września wspólnie z żoną namawiał na facebookowym profilu Baggi Design do pomocy chorym braciom Bartkowi i Sylwkowi. Bartek ma 14 lat i cierpi na dziecięce porażenie mózgowe. Jego najmłodszy braciszek, 15-miesieczny Sylwek jest obecnie diagnozowany, ale prawdopodobnie cierpi na tę samą chorobę. Chłopcy mają jeszcze czworo zdrowego rodzeństwa - Sabinę, Gabrysię, Arka i Tymka. Dziećmi zajmuje się mama, a na utrzymanie rodziny pracuje tato.

W ubiegłym tygodniu pracownicy firmy Globinit Development, właściciela marki Baggi Design, w dwa dni zmienili nie do poznania pokój. Ściany zostały odświeżone i pomalowane na nowe kolory. Położono nową wykładzinę, założono rolety w oknach. W końcu w pokoju stanęły nowe meble i zawisły nowe obrazki i dekoracje. Oprócz szaf i szafek pojawiły się nowe łóżka dla chłopców oraz specjalny, duży przewijak, który ułatwi mamie ich pielęgnację. Pokój okazał się wspaniałym prezentem dla całej rodziny. Dzieci najbardziej cieszyły się z nowej kanapy, fotelików i puf, a mama musiała wręcz wyznaczyć kolejkę do korzystania z największej pufy, gdyż dzieci uwielbiają leżeć na niej i oglądać telewizję.

Rafa Cieszyński po odwiedzeniu dzieci w Hospicjum stacjonarnym odwiedził rodzinę Kojderów. Rozmawiał z dziećmi o ich zainteresowaniach i marzeniach, na przygotowanych przez nich karteczkach wypisywał dedykacje z autografem. Mama poczęstowała wszystkich własnoręcznie upieczonym, pięknym tortem.

Akcja zainicjowana przez markę BAGGI Design miała na celu zaangażować internetową społeczność w pomoc chłopcom. Został utworzony fanpage, na który zgromadziło się blisko 3 tysiące fanów inicjatywy. „To bardzo dobry początek, by edukować społeczność o kondycji polskich hospicjów, ich problemach oraz kłopotach podopiecznych, a także budzić chęć niesienia pomocy tym najbardziej potrzebującym” mówił dyrektor firmy Teodor Trawka. Zapewnił, że to nie ostatnia akcja pomocy w jaką włączy się firma: „Chcemy robić takie akcje częściej. Gdy zgłosiliśmy się do hospicjum z propozycją pomocy, chcieliśmy to zrobić po cichu. Przekonano nas, żeby zrobić to inaczej. W naszym społeczeństwie wstydzimy się podpisać pod tym, że robimy coś dobrego. Taka akcja może przekonać, że warto angażować się w pomoc”.

Akcja wciąż gromadzi swoich zwolenników na profilu https://www.facebook.com/BaggiDesign i wcale nie zamierza zaprzestać swojej działalności.

Brak komentarzy: