Soda-Club to firma produkująca ekspres do napojów gazowanych SodaStream. Polska
jest kolejnym krajem, który ma do niej dołączyć. Tym bardziej, że
rynek napojów gazowanych nadal rozwija się u nas dynamicznie.
Według firmy badawczej Euromonitor jego wartość w 2012 roku
wyniosła ok. 4,5 mld zł. W 2013 roku Polacy wypili 1,88 mld litrów.
Euromonitor przewiduje, że w tym roku nastąpi wzrost do 1,89 mld
litrów.
Ekspres SodaStream reklamuje Scarlett Johansson |
Wygodniej,
oszczędniej, ekologiczniej
Ekspres
jest niewielkim i estetycznym urządzeniem, pozwalającym w parę
chwil przygotować wodę gazowaną lub – w kolejnym kroku - napój
smakowy. Do wyprodukowania wody gazowanej można stosować także
wodę z kranu, która według Sanepidu oraz stacji uzdatniania wody
nadaje się w Polsce do spożycia bez gotowania. Użytkownik
dopasowuje samodzielnie poziom nasycenia CO oraz intensywność nuty
smakowej. Do wyboru ma obecnie 10 syropów o smakach cieszących się
w Polsce największą popularnością. W dodatku oferowane przez
producenta syropy mają nawet o 2/3 mniej cukru, niż niektóre
dostępne w sklepach kolorowe napoje butelkowe. Jest to argument,
który niewątpliwie trafi do rodzin z dziećmi. Rozwiązanie to
wprowadza całkowitą zmianę w myśleniu o najlepszych metodach
zaspokajania pragnienia. Konsument uniezależnia się od towaru na
półkach sklepowych i ma możliwość indywidualnego dopasowania
napoju do swoich upodobań.
Z
danych firmy wynika, że w 2013 roku - dzięki użytkownikom
urządzenia SodaStream - sprzedanych zostało o 4,6 mld puszek
napojów gazowanych mniej, niż w roku poprzednim.
Jeden
nabój ekspresu SodaStream wystarcza na przygotowanie 60 litrów
gazowanego napoju, co stanowi równowartość 60 litrowych butelek
lub 170 puszek. Jedna butelka karbonizująca SodaStream może być
używana przez 3 lata, a po tym czasie można ją poddać
recyklingowi. W tym samym czasie przeciętna polska rodzina zużywa
ponad 700 butelek PET lub jeszcze więcej puszek. Użytkowanie
ekspresu do napojów gazowanych daje realne korzyści, które
przekładają się na ochronę środowiska.
Warto
też zwrócić uwagę na ekonomiczny aspekt użytkowania urządzenia
SodaStream. Ekspres do napojów gazowanych pozwala bowiem na
zaplanowanie dużych oszczędności. Przeciętnie Polak wypija
rocznie zawartość ponad 60 butelek PET. Oznacza to, że inwestycja
zwraca się przed upływem jednego roku.
Rewolucja
w Polsce
Wyłącznym
dystrybutorem ekspresów SodaStream w Polsce jest firma NAVO PGD,
specjalizująca się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych (w
segmentach FMCG, farmaceutycznym oraz AGD). Spółka działa na rynku
od 25 lat, zapewniając polskim konsumentom dostęp do produktów 50
światowych marek i współpracując z ponad 17 tysiącami sklepów.
Firma Navo jest partnerem SodaStream w Polsce od 2014 roku.
Cena syropów smakowych, które wystarczają na przygotowanie do 12 litrów napoju to około 20 zł, natomiast wymana naboju z CO2 to koszt 39 zł.
1 komentarz:
Nie słyszałem jeszcze o takim wynalazku. Muszę gdzieś go dorwać i potestować ;)
Prześlij komentarz