Lekcje programowania już od września w polskich szkołach
Od nowego roku
szkolnego rusza program ”Mistrzowie Kodowania”, mający na celu upowszechnienie
nauki programowania w polskich szkołach podstawowych. Uczestniczące w programie
dzieci z klas 4–6 będą uczyły się programować w języku Scratch. Projekt organizowany przez Samsung Electronics we
współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Edukacji Informatycznej
i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji”, obejmie swoim zasięgiem, tylko podczas edycji pilotażowej, 34
szkoły w 16 województwach, 70 nauczycieli i prawie 2 tysiące uczniów.
Warszawa, 29 sierpnia 2013 r – „Mistrzowie Kodowania” to nowa inicjatywa
Samsung Electronics Polska, skierowana do szkół podstawowych. Inicjując zajęcia
dla najmłodszych, organizatorzy chcą rozwijać w dzieciach umiejętności
programistyczne, ale jednocześnie także analityczne i kreatywne myślenie.
Programowanie to nie tylko domena
inżynierów, ale umiejętność, która daje uczniom i nauczycielom możliwości.
Program „Mistrzowie Kodowania” ma być dla nich inspiracją do świadomego
wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych narzędzi,
potrzebnych w codziennym życiu, czy w szkole – mówi Jacek Balicki, Dyrektor Marketingu
Samsung Electronics Polska.
Do pilotażowej edycji „Mistrzów
Kodowania” zostały zaproszone 34 szkoły podstawowe z całej Polski, po dwie z
każdego województwa i dwie dodatkowe z Warszawy. Program skierowany jest do uczniów
z klas 4-6, ponieważ to właśnie na wczesnych etapach nauczania daje najlepsze
efekty. Językiem, który poznają dzieci, jest Scratch, opracowany w Massachusetts
Institute of Technology (MIT). To proste narzędzie, oparte na zasadzie budowania
z klocków i gotowych komend. Daje dużo możliwości – pozwala tworzyć gry, pokazy
multimedialne, kartki i inne programy. Program zajęć jest inkluzyjny, możliwy
do zrealizowania na niemal dowolnym sprzęcie komputerowym w szkolnych
pracowniach. Lekcje będą prowadzone przez nauczycieli, którzy przejdą szkolenie
z zakresu programu i otrzymają kompleksowe wsparcie w czasie trwania projektu.
Z uwagi na fakt, że technologie nie są skierowane jedynie do informatyków, do
projektu mogą się zgłosić nauczyciele wszystkich przedmiotów.
Projekt „Mistrzowie Kodowania” został objęty patronatem Ministerstwa
Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Fundacji Rozwoju
Systemów Edukacji.
Samsung
Electronics Co., Ltd. zajmuje pozycję światowego lidera w dziedzinie
technologii. Liczne odkrycia i nowatorskie rozwiązania firmy rewolucjonizują
świat nowych urządzeń i otwierają przed ludźmi na całym świecie nieznane dotąd
możliwości. Spółka zatrudnia 236 000 pracowników w 79 krajach, a jej roczne
obroty wynoszą 187,8 mld USD. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl.
Partnerzy
programu:
Centrum Edukacji
Obywatelskiej
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) jest niezależną instytucją
edukacyjną. Powstała
z myślą o poprawie jakości systemu oświaty, upowszechnianiu wiedzy obywatelskiej, promowaniu praktycznych umiejętności i postaw niezbędnych do budowania demokratycznego państwa prawa
i społeczeństwa obywatelskiego.
z myślą o poprawie jakości systemu oświaty, upowszechnianiu wiedzy obywatelskiej, promowaniu praktycznych umiejętności i postaw niezbędnych do budowania demokratycznego państwa prawa
i społeczeństwa obywatelskiego.
Ośrodek Edukacji
Informatycznej i Zastosowań Komputerów
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań
Komputerów w Warszawie jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli
prowadzoną przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Nadzór pedagogiczny
sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty. Zadaniem Ośrodka jest doskonalenie
i wspomaganie nauczycieli wszystkich typów szkół w zakresie kształcenia informatycznego
i edukacyjnych zastosowań technologii informacyjnej.
i wspomaganie nauczycieli wszystkich typów szkół w zakresie kształcenia informatycznego
i edukacyjnych zastosowań technologii informacyjnej.
Stowarzyszenie
„Rodzice w Edukacji”
Stowarzyszenie upowszechnia prawa i obowiązki rodziców oraz buduje
wizerunek kompetentnego rodzica, profesjonalnie wspierającego swoje dziecko w
procesie rozwoju, wychowania i edukacji.
Promując partycypację rodziców w życiu szkoły, tworzy klimat dialogu oparty
na partnerskich relacjach uczniów, rodziców i nauczycieli. Działania te
sprzyjają budowaniu kapitału społecznego szkoły i kształtowaniu
odpowiedzialnych postaw obywatelskich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz