wtorek, 19 lutego 2013

O potrzebie miłości

Małgorzata Ohme, redaktor naczelna magazynu Gaga

Każdy kiedyś kogoś kochał. I każdy miał ten pierwszy raz zakochania. Dziewczyny w Redakcji Gaga zarzucają mi, że moje czternastoletnie wspomnienie jest za późne (one kochały już w przedszkolu). Ja po prostu tę miłość już prawie dorosłą najlepiej pamiętam.
Miał na imię Piotrek i był cztery lata starszy. Był tak ładny, że wymieniłam wszystkie plakaty swoich idoli w pokoju na jego zdjęcia. Miał długie kręcone włosy i kolczyk. Miał też tatuaż z pająkiem i tarantule w terrarium. Pamiętam pierwszy pocałunek, pierwsze kocham cię, obiad u jego mamy i wspólne wakacje na działce. Awantury i obrażanie się też pamiętam. Bo on lubił się fochować, a ja bywałam uparta (to mi zostało).  Jako psycholog wiem, jak ważne jest, by ten pierwszy raz był pełen dobrych doświadczeń. Mój taki był. I jestem wdzięczna za to. W tym numerze „Gagi”, z Walentynkami w tle, piszemy o tym, jak uczymy się kochać i że miłość rodzicielska nie zawsze jest taka sama i bywa pełna sprzecznych uczuć. Na szczęście i niestety dla niektórych jest ona wzorcem kochania na całe życie. A ci, których spotykamy potem, nasze pierwsze, drugie i trzecie miłości są często podświadomym wyborem, który ma te wzorce utrwalać. Myślę, że kochać uczymy się całe życie. 

Brak komentarzy: